A klaszter magazinok előnyei

A szaklapok és a márkamagazinok előnyei egy kommunikációs eszközben! A klaszter magazinok úgy egyesítik a szaklapok és a márkamagazinok előnyeit, hogy közben kiküszöbölik hátrányos tulajdonságaikat, így költséghatékonyan juttatják el az a benne szereplő vállalkozások üzenetét a célcsoportjukhoz.

A klaszter magazinokban megjelenő vállalkozások nem csupán egyszerű hirdetőként jelennek az újságban, hanem maguk is aktív szereplőivé válnak kiadvány előállításának. Az így létrejövő magazin ezáltal ötvözi a márkamagazinok nyújtotta pontos célozhatóságot és a szaklapok kínálta széles célcsoportot, mindezt rendkívül költséghatékonyan.


Szaklapok pro és kontra

A szaklapok előnyei:

1. Egy szaklapban elhelyezett hirdetéssel vagy PR-cikkel olyan, a célcsoportunkba tartozó embereket is elérhet ajánlatával, akikkel eddig nem állt kapcsolatban.

2. Olyan tartalom mellett jelenhet meg hirdetése, amelyre kíváncsiak olvasók, ezáltal cégük hirdetése is könnyebben felkeltheti az érdeklődésüket.

3. Egy márkamagazinhoz képest jóval olcsóbban juttathatja el üzenetét célcsoportjához.

A szaklapok hátrányai:

1. Mivel a szaklapok kiadójának az a célja, hogy minél nagyobb legyen az újság olvasótábora, ezért a szaklapoknak is nagy a vakszórása. (Például egy mezőgazdasági lapot állattenyésztők és növénytermesztők is olvasnak, akiknek egészen mások az igényei.)

2. A sokrétű tartalom és a hirdetések özöne mellett a szaklapokban általában rendkívül nagy az információs zaj, amely akadályozza az olvasót abban, hogy befogadja cége üzenetét.

3. Meglévő ügyfelei nem biztos, hogy vásárlói a szaklapnak, így a hirdetése ügyfélmegtartásra, márkaépítésre csak korlátozottan alkalmas.

4. Nincs beleszólása a szaklapban megjelenő tartalomba.

5. Ha erős jelenlétet szeretne a szakújságban, akkor rendkívül sok pénzt kell hirdetésre fordítania.

6. Sok konkurens vállalkozás is ugyanazt a szaklapot veszi igénybe hirdetéseinek, PR cikkeinek megjelentetésére, így erős verseny folyik a szakalap oldalain a vevőkért.


Márkamagazinok pro és kontra

A márkamagazinok előnyei:

1. Valamennyi meglévő partneréhez eljuttathatja a kiadványt, így tökéletes marketingeszköz a kapcsolatok ápolására és a márkaépítésre.

2. Mivel térítésmentesen juttatja el partnereinkhez, ezért ők ajándékként kezelik a lapot, főképp, ha olyan tartalommal szolgál amelyért más hasonló kiadvány esetében pénzt is hajlandók lennének kifizetni.

3. A rendelkezésre álló nagy terjedelem miatt lehetősége van arra, hogy ne csak bemutassa termékeit vagy szolgáltatásait, hanem oktassa is róluk ügyfeleit.

4. A márkamagazinban esetében nem kell számolnia a nagy információs zajjal.

5. Tartósan lekötheti vele partnerei figyelmét.

6. A márkamagazin tematikáját úgy határozhatja meg, hogy az illeszkedjen vállalkozása identitásához és célcsoportja igényeihez.

7. Nincsenek benne konkurens vállalkozások.

A márkamagazinok hátrányai:

1. Kis példányszám esetén a magas induló költségek miatt túl drága marketingkommunikációs eszköz a kisvállalkozásoknak és a legtöbb középvállalkozásnak. 

2. A teljes kiadvány elkészítését a tartalom előállításától kezdve, a nyomdai munkán át a terjesztésig a megrendelőnek kell finanszíroznia.

3. Az újság tartalmának meghatározása cégen belül is jelentős erőforrást igényel. Főképp akkor, ha olyan márkamagazint szeretne készíteni, amelyet szívesen vesznek kézbe az olvasók.


Amit egy klaszter magazin tud

Adja össze a szaklapok és a márkamagazinok előnyös tulajdonságait és vonja ki belőlük a hátrányosakat, majd szorozza meg azzal, hogy a partnerei megszemélyesítve jutnak hozzá a kiadványhoz és máris megkapja mindazt, amit egy klaszter magazin nyújtani tud az Ön vállalkozásának.


- Hogyan néz ki egy klasztermagazin?
- Miért érdemes benne lenni a szerkesztőbizottságban?
- Milyen folyamatokon keresztül valósul meg a kész újság?
- Mennyibe kerül benne lenni egy ilyen újságban?

Töltse le egy klaszter magazin laptervét, amiből mindez kiderül!

« vissza