Magunkról


„A szerencse többnyire csak gyűjtőfogalom az ügyesség, rátermettség, ész, szorgalom és kitartás számára.” 

(Charles F. Kettering, az önindító feltalálója)


A kutya szétrágta, az eső eláztatta

Kiadónk története akkor kezdődött, amikor a Monori Strázsa című önkormányzati lapban megjelent egy felhívás, amelyben a város képviselő-testülete a korábbi gyakorlatával szakítva egy külső vállalkozásra kívánta bízni az újság elkészítését. Mi erről azonban semmit nem tudtunk. Bár már akkor is szívesen olvastuk a helyi ügyekkel kapcsolatos híreket, abban a hónapban erre nem volt módunk. Míg egyikünknél a család labradorja tépte szét apró darabokra a postaládából véletlenül kiesett újságot, addig a másikunknál az postaládába beverő eső áztatta pépessé a helyi lapot. Ki tudja, hogy mit történt volna, ha egy közös ismerősük nem hívja fel a figyelmet a pályázati kiírásra? Az biztos, hogy a legtöbb sikeres vállalkozáshoz hasonlóan mi sem titkolhatjuk el: bizony volt részünk szerencsében és sok jóindulatban az elmúlt évek során. Minden azonban hiábavaló lett volna rátermettség és kitartás nélkül. A sikerhez hiányzott volna hiányzott volna a gyorsaság is, mivel mikor a pályázatról értesültünk, már csak egy hétvége állt rendelkezésre a beadására. Hittük is meg nem is, hogy nyerhetünk. Bár korábban is kiadónál dolgoztunk, csupán két éve laktunk Monoron (szintén a véletlennek köszönhetően gyerekkori ismerősként szinte egyszerre költöztünk ide a fővárosból). A városban viszont nem ismertünk szinte senkit. Így aztán magunk is meglepődtünk, amikor a képviselő-testület végül úgy döntött, hogy a pályázók közül ránk bízza a Monori Strázsa újság kiadását.


Garázs helyett hálószoba

2007-et írtunk akkoriban. Tudtuk, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket, hiszen mindketten napi 10-12 órát dolgoztunk egy másik kiadónál, és e mellett kellett egy, a pályázatban vállalt színvonalas helyi újságot is létrehozni. A kitartás és szorgalom azonban csodákra képes. Még akkor is, ha a szerkesztőségnek csupán egy családi ház hálószobája adott helyet, amelyben éjszakákba nyúlóan terveztük, szerkesztettük és írtuk a lapot. (Valószínűleg mi is garázsban kezdtük volna a működésünket, mint a semmiből induló vállalkozások általában, viszont ez egyikünknél sem volt adott.) A sok munkának szép lassan meg lett az eredménye. Míg korábban egy 12 oldalas fekete-fehér újságokat kaptak a Monoron élők a postaládájukba, néhány hónappal később már egy színes, 24-36 oldalas magazint olvashattak rendszeresen.


Megalakul a kiadó

2007 végén már láttuk: ha fejlődni akarunk a lapkiadás területén, akkor ehhez egy kiadót kell építenünk. 2008 januárjában megalakítottuk a Régió Lapkiadó Kft.-t. Közben a hónapok teltek, mi pedig egyre inkább azt tapasztaltuk, hogy egy fenékkel nem lehet két lovat megülni. Így hát meghoztuk a döntést, otthagytuk korábbi kényelmes alkalmazotti állásunkat és a saját lábunkra álltunk. Ehhez viszont kellett legalább még egy kiadvány, amely elegendő jövedelmet termel két ember megélhetéséhez. Ez lett a Régió 4 újság, amelynek első száma 30 ezer példányban jelent meg Monoron és környékén 2008. szeptember elején. (Az újság elnevezése utáni négyes szám a négyes főútra utalt, amely mintegy köldökzsinórként köti össze a mellette elhelyezkedő településeket a fővárossal). Ismét csak szerencsénk   volt, hiszen néhány hónappal később, amikor már mindenkiben elkezdett tudatosulni a kibontakozó gazdasági válság, az újságot valószínűleg már nem lehetett volna bevezetni a piacra. Még ebben az évben végre kiszabadultunk a hálószobából és kényelmes otthonra leltünk a monori Vigadó épületében.


Egyről a kettőre, majd a 18-ra

Két lappal rendelkező mini kiadóként kezdtük hát az igazi vállalkozást. Folyamatosan az lebegett a szemünk előtt, hogy nyereségünket a vállalkozásba visszaforgatva folyamatosan fejlődni tudjunk. Bár a válság sokban hátráltatta elképzeléseinket, ennek ellenére fejlődésünk a megalakulásunk óta töretlen.

Íme néhány néhány fontos dolog a Régió Lapkiadó Kft. életével kapcsolatban az elmúlt évekből:

A Régió újság példányszámát még 2009-ben 38 ezer darabra növeltük, majd az év végén elértük a 42 ezres példányszámot. Még ugyanebben az évben úgy döntöttünk, hogy belekezdünk egy olcsó helyi hirdetéseket kínáló kiadványba is, amely a nem túl fantáziadús, de annál egyértelműbb „Hirdető” nevet kapta. Először Monoron készítettünk ilyen kiadványt, majd szintén 2009-ben Vecsésen elkezdtük terjeszteni.

2010 májusától a Régió újságot három részre bontottuk, a példányszámát pedig 60 ezer példányra emeltük. Ekkor hagytuk el a 4-est is az újság nevéből, hiszen már nem csak a 4-es főút melletti településeken jelentettük meg. Ezzel a lépéssel csökkenteni tudtuk a hirdetési árakat, így olyan vállalkozásoknak is kínálhattunk hirdetési felületeket, amelyek csak helyben kívánták termékeiket, szolgáltatásaikat értékesíteni. Ez év novemberében elindítottuk a Gyömrői és a Gyáli Hirdető újságot is. Decemberben felkeresett bennünket Monorierdő Önkormányzata, hogy ők is ránk bíznák a helyi újság kiadását.

Már korábban is kapcsolatban voltunk az Országos Takarékszövetkezeti Szövetséggel (OTSZ), de 2011 márciusától a hazai takarékszövetkezetek vezetőihez eljuttatott Takarék című újság elkészítésének nagy részével is megbíztak bennünket. Ez év végén Üllő Város Önkormányzata pályázatot írt ki az Üllői Hírmondó kiadására, amelyet szintén elnyertünk.

2012-ben merült fel először bennünk a gondolat, hogy a takarékszövetkezetek ügyfeleinek is érdemes lenne egy márkamagazint készíteni. A gondolatot tett, azon belül is sok egyeztetés és piackutatás követte. Év végére megállapodtunk a feltételekről az OTSZ-szel. Ez év nyarára kinőttük a monori Vigadóban lévő irodáinkat így új helyre (bár csak 50 méterrel) távolabb költöztünk egy tágasabb irodába.

2013-ban megbízott bennünket a Market Central Ferihegy vezetősége a Passzázs nevű márkamagazin elkészítésével. Május elején kiadtuk a takarékszövetkezetek ügyfélkapcsolati márkamagazinját a Hazai Bankot. Két számot már megjelentettünk, amikor elkezdődött a takarékszövetkezeti rendszer átalakítása. Emiatt úgy döntöttünk, hogy szüneteltetjük a lap kiadását, amelyet reményeink szerint 2014-ben ismét folytatunk. 2013 nyarán jelentettük meg a MesterProfil című újság első számát, amely jelenleg 40 ezer példányban jelenik meg.


Az elmúlt évek történéseiből sok minden kimaradt, amit az alábbi, 2013-as évre jellemző számokkal pótolnánk:

- 18 rendszeresen megjelenő kiadványt adtunk ki,
- amelyet 2,6 millió példányban terjesztettünk,
- és amit 1,1 millió ember olvasott,
- akik 2000 szerkesztett oldalon
- 2400 megjelentetett hirdetéssel találkoztak,
- amelyet 500 üzleti partnerünk valamelyike adott fel nálunk.


Köszönjük, hogy érdeklődött kiadónk iránt!

Üdvözlettel:

Papp János és Szekerka János

A Régió Lapkiadó Kft. alapítói



Ha szeretne jobban megismerkedni a kiadónknak is otthont adó Monorral, töltse le az általunk szerkesztett, városunkat bemutató kiadványt.