Ismételni, ismételni, ismételni...

A történelem bizonyította, hogy Lenintől túl sok mindent nem érdemes megtanulnunk, de egy híres mondását biztosan nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Mégpedig ezt: tanulni, tanulni, tanulni. Vagyis ismételni. Én mindezt nem tőle tanultam, hanem általános iskolai földrajz-biológia tanáromtól, aki egy kicsit másképpen fogalmazta meg ugyanezt, mégpedig így: Az ismétlés a tudás jó édes anyja! Mondanom sem kell, hogy velem együtt minden osztálytársamban rögzült a mondat, és persze különféle változatai is igen népszerűek lettek körünkben. (A jó pedagógus tudja, hogy mivel lehet megfogni a gyerekeket.)

Persze könnyű az ismétlésről beszélni, de nehéz csinálni! Mert éppen úgy válik számunkra unalmassá, ha mindig ugyanazt a hirdetést jelenítjük meg, mint ahogy az iskolában sem szerettük állandóan átismételni a tananyagot. Itt azonban nem nekünk kell tanulni, hanem a leendő vásárlóknak. Akik bizony ugyanolyan nehezen fogadják el, hogy mi tudjuk számukra a kézenfekvő megoldást, mintha ezt tényleg az iskolapadban kellene beléjük vernünk. De hányszor és hogyan érdemes ismételni?

Több, egymástól független kutatást indítottak már a multi cégek a kérdés megállapítására. Az eredmények azt mutatták, hogy egy átlagos embernek – vizsgálattól függően – átlagosan 7-9-szer kell találkoznia egy hirdetéssel, hogy az hatással legyen rá. De vajon mit takar az átlagos ember fogalma, akinek ennyiszer kell látnia egy reklámot, hogy hasson rá?

A valóságban nem élnek átlagos emberek a földön. Mindannyian különbözőek vagyunk, mindannyian másképp reagálunk a bennünket ért hatásokra is. A kutatásokban szereplő átlagos ember csupán azt jelenti, hogy ha mindenkit el akarunk érni a hirdetésünkkel, akire egy kicsit is hatással tudunk lenni, akkor ennyiszer kell ugyanazt a hirdetést megjelentetni. De!

Sokan lesznek azok, akik már az első megjelenésnél reagálnak a hirdetésre. Még többen azok, akik a másodiknál vagy a harmadiknál jönnek el hozzánk vásárolni, míg a végén azok is eljönnek, akiket a legnehezebb volt meggyőzni. Persze a végén már mi is nagyon unjuk a hirdetést és azok is furcsán néznek ránk, akik már az első hirdetésre is eljöttek hozzánk. Erre is van azonban megoldás!

Az ismétléseknél elég, ha csak a hirdetés fő üzenete mindig ugyanaz. A többi részét a leírtak miatt érdemes folyamatosan cserélgetnünk. Ez csak látszólag nehéz elsőre. Ha belegondolunk, hogy az általunk kínált termékek és szolgáltatások hányféle problémát tudnak megoldani, máris nem reménytelen a helyzet. De lássunk egy példát.

Milyen megoldásokat kínál például egy fodrász? Alapvetően vág gyermek, férfi és női hajat. De ezen kívül fest, dauerol vagy éppen kiegyenesíti a hajat, eltünteti az ősz hajszálakat, ápolja a hajat, kezeli a hajhullást, a töredezett hajvégeket, újjáépíti a haj szerkezetét, ápolja a fejbőrt, hajat mos, masszírozza a fejbőrt, s persze megszámlálhatatlan különféle frizura szakértője is lehet. Továbbá ott vannak a még a különféle bio, natúr és egyéb különleges kezelések is – fodrászattól függően. Hányféle megközelítés, amelyek külön-külön is megérdemelhetnének egy hirdetést…

A lényeg az, hogy mindegy, hogy honnan közelítjük meg a saját szakterületünket, mert minden út egy irányba vezet, hogy a meglévő és leendő vásárlóink is szembesüljenek vele: Igen, mi vagyunk az a vállalkozás, aki képes megoldani az ő problémáit. Igen, mi vagyunk az a vállalkozás, aki képes megoldani az ő problémáit. Igen, mi vagyunk az a vállalkozás, aki képes megoldani az ő problémáit. Ugye milyen hatásos?

Papp János
2013.


Ez a cikk azért született, hogy a Régió Lapkiadó Kft. elősegítse hirdető partnerei hatékony üzletvitelét. A cikk szerzői jogvédelem alatt áll. A cikk szabadon terjeszthető, módosítható, átalakítható, de bármely részének, vagy egészének felhasználása, utánközlése kizárólag a forrásra való hivatkozással (a szerző és a kiadó megnevezése, illetve az eredeti szöveg elérhetőségének megadása mellett) történhet.
« vissza