Mi az, ami a legnagyobb árengedménynél is jobban vonzza a vevőt?

Ha Ön épp autóvásárlás előtt állna, vagy egy megoldhatatlannak látszó problémája merülne fel az autójával kapcsolatban, vajon kitől kérne szakmai tanácsot: Winkler Róberttől vagy Papp Tibortól? Amennyiben Ön egy átlagos autós, nagy valószínűséggel Winkler Róbertet választaná. Pedig mindketten pont ugyanazzal, pont ugyanott foglalkoznak. Míg Winkler Róbert a Totalcar.hu internetes autós oldal korábbi főszerkesztője, addig Papp Tibor a portál jelenlegi vezetője. Akkor mégis mi a különbség kettőjük között?




Az ismertség! Pedig lehet, hogy Papp Tibor sokkal jobban ért az autókhoz, de ez mit sem számít, ha a médiában folyamatosan Winkler Róbert ad tanácsot autóvásárlással kapcsolatban. Ezért az átlagemberek őt tekintik az autós téma legavatottabb szakértőjének, miközben senki nem kérdezi meg tőle, hogy milyen végzettsége van, hogy mennyiért szerelne autót, s annak sem járnak utána, hogy a tőle elhangzott szavak mennyire felelnek meg a valóságnak. Az emberek már csak ilyenek, elhiszik azt, amit az újságban, tévében, rádióban látnak és hallanak. Ráadásul, ha problémájuk van, rendszerint egyféle megoldást ismernek. Ha pedig nem ismerik a megoldást, akkor mindig csak egy embert fogadnak el a problémájuk legavatottabb szakértőjeként. Ez minden szakterületre igaz! Próbáljuk csak ki...

Önnek kik jutnak eszébe a következő témákról?
1. fitnesz,
2. fogyókúra,
3. filmproducer,
4. pszichiáter,
5. kertészet.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

A válaszai:
1. Béres Alexandra,
2. Schober Norbert,
3. Andrew G. Vajna,
4. Csernus Imre.
5. Bálint György.

Ugye, hogy az ötből legalább hármat eltaláltam? Ők azok, akiket a tömegmédia előszeretettel szakértőként szólít meg, így az évek alatt mindegyikük neve önálló márkanév lett, amely elviszi a hátán az egész vállalkozásukat.

A legérdekesebb közülük Bálint Gyuri bácsi, aki idén tölti be 94-ik évét. Kertész-újságíróként már régóta nem aktív, de a neve annyira összeforrt kertészettel, hogy a mai napig nincs olyan szakértő, aki átvehette volna ezt a szerepet az emberek fejében. (Bálint Gyuri bácsi az Ablak című tévéműsorban szerzett magának hírnevet, miközben a Kertészet és Szőlészet hetilap főszerkesztője volt.)

Mi az eddig leírtak két fő tanulsága? Egyrészt az, hogy ha sikerül felépítenünk saját szakértői státuszunkat bármely kisebb-nagyobb csoport előtt, szinte nincs az az erő, amely ezt meg tudná változtatni a csoport tagjainak fejében. Természetesen egy helyi kisvállalkozásnak nem érdemes bekerülnie az országos médiumokba, hiszen vásárlóit csak szűkebb környezetében szolgálja ki. A saját közönsége előtt viszont érdemes szakértővé válni, amellyel – Bálint Gyuri bácsi példáját látva – hosszú távon cége jelentősen felértékelődhet, hiszen akár az unokája jövőjét is biztosíthatja vele.

A másik tanulság, hogy ha sikerül felépíteni a szakértői státuszt, akkor a konkurenciának esélye sem lesz arra, hogy árakciókkal, vagy más, rövid távon előnyt biztosító ajánlatokkal tartósan elhalássza a vevőket az orrunk elől. A vásárolók ugyan ideig-óráig elcsábíthatók, de mindenki tudja, hogy az alacsony árakhoz hosszú távon nem tartozhat kiváló minőség. Ha pedig elromlott, tönkrement a megvásárolt tárgy, vagy a vevő nem volt elégedett a szolgáltatással, tudni fogja, hogy kit kell keresnie: a téma valódi szakértőjét.

Papp János
2013.



Ez a cikk azért született, hogy a Régió Lapkiadó Kft. elősegítse hirdető partnerei hatékony üzletvitelét. A cikk szerzői jogvédelem alatt áll. A cikk szabadon terjeszthető, módosítható, átalakítható, de bármely részének, vagy egészének felhasználása, utánközlése kizárólag a forrásra való hivatkozással (a szerző és a kiadó megnevezése, illetve az eredeti szöveg elérhetőségének megadása mellett) történhet.
« vissza